COVID-19

COVID-19 Hygiëneprotocol Schoonheidsspecialisten

Vanaf 3 maart 2021 mogen wij als schoonheidsspecialisten weer onze klanten ontvangen en behandelingen uitvoeren. Wij zijn klaar om weer veilig en hygiënisch aan de slag te gaan.

Dit houd in dat ik ga werken conform het COVID-19 Hygiëneprotocol voor Schoonheidsspecialisten. Dit protocol is verplicht voor alle ondernemingen in de schoonheidsverzorging en is opgesteld in overleg met het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat. Conform het protocol van de RIVM en het aanvullend advies van de brancheorganisatie ANBOS start ik ook mijn werkzaamheden op. Hiermee bent u bij mij als ANBOS schoonheidsspecialiste in vertrouwde en veilige handen.

Het is belangrijk u hiervan op hoogte bent, voor u een bezoek brengt aan mijn salon, daarom wil ik u graag vragen om dit goed door te lezen.

Wanneer jij op jouw afspraak verschijnt heb je kennis genomen en ga je akkoord met het COVID-19 salon protocol. Als je op al de volgende vragen NEE kunt beantwoorden ben je welkom bij mij in de salon;

Heeft u de afgelopen 24 uur of op dit moment één of meerdere van de volgende (milde) klachten:

  • neusverkoudheid,
  • hoesten,
  • benauwdheid
  • koorts (vanaf 38 graden Celsius).

Heeft u op dit moment een huisgenoot/gezinslid met koorts en/of benauwdheidsklachten?

Heeft u het nieuwe coronavirus gehad (vastgesteld met een laboratoriumtest) en is dit in de afgelopen 7 dagen vastgesteld?

Heeft u een huisgenoot/gezinslid met het nieuwe coronavirus (vastgesteld met een laboratoriumtest) en heeft u korter dan 14 dagen geleden contact gehad met deze huisgenoot/gezinslid terwijl hij/zij nog klachten had?

Bent u in thuisisolatie omdat u direct contact heeft gehad met iemand waarbij het nieuwe coronavirus is vastgesteld?

Mocht je een van deze vragen met een Ja beantwoorden zullen we de afspraak in overleg verzetten, ik mag je dan niet in de salon ontvangen. Vanzelfsprekend zijn hier geen kosten aan verbonden.

Na Binnenkomst in de salon en tijdens de behandeling;

  • Ik ben heel erg blij mijn klanten weer te zien, maar begrijpelijk schud ik geen handen.
  • Kom precies op tijd naar de salon. Niet te vroeg maar ook niet te laat. Maximaal 5 min voor de afspraak zodat u niet hoeft te wachten.
  • Klanten komen alleen naar de salon. Heeft een klant begeleiding nodig, dan mag de klant 1 persoon als begeleiding meenemen. Dit alleen na overleg! Zowel de klant als eventuele begeleiders zijn wettelijk verplicht een niet-medisch mondneusmasker te dragen.
  • Iedere klant hangt zelf de jas op aan de kapstok, deze wordt na iedere behandeling gedesinfecteerd.
  • Bij binnenkomst ontsmet de klant haar handen met de desinfecterende handgel ( alcohol 70%).
  • Vanzelfsprekend was ik mijn handen voorafgaande aan de behandeling en waar nodig is tijdens de behandeling.
  • Tijdens de behandeling draag ik een chirurgisch mondneusmasker, type IIR, conform EN 14683.
  • Tijdens de behandeling zal ik zo min mogelijk praten.

Na de behandeling

  • De apparatuur en gebruikte materialen worden na elke klant gereinigd en gedesinfecteerd.
  • Alle oppervlakten die zijn aangeraakt zoals deurklinken, werktafels, apparatuur worden gereinigd en gedesinfecteerd.
  • Het linnengoed word vervangen na iedere klant & schoongemaakt met een speciale behandelstoel reiniger.
  • Mijn gast ontsmet haar handen met desinfecterende handgel.
  • Betalingen vinden plaats voor het verlaten van de salon door middel van contactloos betalen of een zakelijke tikkie.

Naleving

  • Vanuit de Wet kwaliteit klachten en geschillen in de zorg staan schoonheidssalons onder toezicht van Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd. Consumenten kunnen terecht bij het Landelijk Meldpunt Zorg.
  • ANBOS heeft voor haar leden een klachtenlijn voor consumenten; klachtenfunctionaris@anbos.nl.

Op deze manier kan ik met mijn klanten samen werken om onze gezondheid zo goed mogelijk te beschermen.